Vi flyttar ner till Torekov och Ketch Siri på Kristi Him. Allt båtutstyr finns där nere i garaget hos Lisas föräldrar, från Täby tar vi med personliga prylar. Skrivandet tar mer och mer utrymme, datorer, lexikon, referensböcker. Långkalsingarna vet jag var jag har.

Skriva och segla eller segla och skriva, vilket har högst prioritet? Jag har en serie texter som jag vill påbörja  under vår sjöfärd. Vi skall träffa Lena Lisdotter och samtala om ”vikingars navigation” redan i Göteborg.

Här hemma dominerar skrivandet för mig, Lisa jobbar vid symaskinen med dynornas överdrag.  I Torekov kommer Ketch Siri  att ta all tid tills vi blir sjöklara.Vi skall torrsätta och måla bordläggning och botten och kolla anoder. Slå under segel, proviantera, listan är lång. Undrar om autopiloten kommer att bli klar??

Vi stänger ner allt här hemma, Ewa vattnar blommor och kollar post. Frihetens timme närmar sig.